torsdag 22. september 2011

kalkmaling


UTGANGSPUNKTET: 
Å spalke stuens 6 takvinduer og vinduer i stuen er en tolmodighets prøve...
Denne endeveggen skal få litt kalkmaling.



Fruen i huset har fått tro på å prøve kalkmaling.
Hjelp, hva er det jeg gjør, dette stemmer ikke med fargeprøvene de var vel lysere eller?




Her er det bare å vente til alt tørker.



Ble litt mørkere enn jeg hadde tenkt. Er blitt glad i kalkmaling for den er så livlig og ser litt ut som fløjel.

Jeg ble anbefalt å ta noen glass og så begynne å male i kryss og tvers.
Jeg prøvde natt maling i halvsøvne, det funket det også.


Jeg valgte en grå for å få sammenheng med kjøkkenrammen som er mørkegrå.

Kalkmaligen fungerer kjempe godt på gamlevaser, lysestakter og annet dill dall..
Her kom de gamle messingstakene til sin rett med grå kalkmaling på.







3 kommentarer:

  1. Hei igjen. Utrolig fint blei det. Har hatt lyst på kalkmaling på veggen mellom stua og kjøkken og nu ser jeg at det kan bli ordentlig fint. Flott! Mvh Å igjen

    SvarSlett
  2. Hei!
    Det ble veldig stilig og det gir meg inspirasjon til å prøve kalkmaling på stua vår. Lurer på hva fargen heter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Så koselig at du ble inspirert!!!!
      Fagen heter Earth Stone og den finner du hehttp://www.pure-original.com/html_kleurenkaart2.php?action=uitgebreid&kleurID=733015240r:

      Lykke til!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...