søndag 22. mai 2011

Kalender



Fikk inspirasjon til å lage denne kalenderen i Rom 1-2-3.
Tenkte at denne kalenderen er ypperlig for små barnehender og voksne hender å følge med på datoen....

Man må jo faktiskt hjelpe kalenderen for at den skal bli rett, men det er jo bare en koselig jobb å gjøre. Det vil jo også besvistgjøre oss på datoen, ellers går jo snart alt automatisk uten at man tenker over ting...





Det man trenger er hobbylim, eller det man kaller limlakk, sandpapir, tapetkniv og kryssfinèr.
Jeg kjøpte også en bilde list på ikea på 55 cm.




Kryssfinèren har nesten samme kant som benkeplata og det passer jo bra når dette skal være på kjøkket..
Så er det bare å sage til passende biter til dagen, datoene og månedene.
Hvis man ikke har god sag hjemme så kan man kanskje få gjort dette der man selger kryssfinèr. 
Jeg smilte godt til min handyman som satte i gang og saget noen perfekte klosser :)




Ukedagene, måneder og tall til datoer ble skrevet ut i forskjellinge skrifttyper. Hvis man ikke ønsker å bruke data til dette så kan man jo skrive/male for hånd!

Jeg limte skriften på kryssfinèren og skar deretter rent med en skarp tapetkniv og lot dette tørke.

For at dette skal tåle kjøkkenfingre, barnefingre alle slags fingre så må man lakke.
Jeg tynnet ut lakken med ca 40% vann og påførte dette med en lofri klut.



Der var kalenderen ferdig!!!!! Førstemann til å skifte dato....

Neste prosjekt må vel være å ha en aktivitetskalender for hele familien under denne..
Får komme meg ut å gruble på dette til høsten igjen, for nå er det utetid :)))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...