tirsdag 11. august 2015

Jordbærkos :)


Hva er vel ikke bedre enn en liten kose stund med jordbær og kaffe og dagens avis før jeg skal sylte 
restene til syltetøy....

Men først skal jeg spise masse bær!


God bær tid alle sammen!!





onsdag 1. april 2015

Påskestrikking.....

Første del av påska er ferdig og hundegenseren er ferdig. Jeg har ei mor som er superflink til å strikke. Etter påske får vi et nytt familiemedlem en hvit dvergschnauzer fra http://www.kennelgrianaigs.com og vi gleder oss😊
Blir kjekt med en Nancy kofte i samme stil som hundegenseren...
Hundegenseren er hentet fra Drops og strikket i smartgarn. 




tirsdag 3. mars 2015

Vår!


Jeg hadde bursdag i går og fikk overraskelsebesøk på døra....
Fikk flotte vårblomster til å ha ute på trappa. 

Alltid vanskelig å finne rett potte å putte de oppi, men et lite triks for alt for store potter er å putte oppi litt mose. Det er jo litt varmere og beskyttende for vår-løkene også.


Gleder meg til perleblomstene titter fram med de flotte blåe blomstene. Det er den flotteste tiden vi har fram for oss.

Jeg var på rusletur i skogen og plukket med meg noe på veien.


Tre nøtter fra askepott....:)







fredag 16. januar 2015

Kulturmelk frosting.


Vi har to-fløyet ytterdør, noe jeg hadde store ønsker om da vi skulle restaurere huset. Det er fantastisk smart med dobbeltdør for alt kommer inn, men ikke alt kommer ut av en eller annen grunn...

Etterhvert har jeg oppdaget at det ikke er så lurt med innsyn i gangen.

Problemet er at de som ringer på kan plutselig se at jeg danser over gulvet fra soverommet til badet....

Det har ikke vært så nøye før, for alle de søte små som har ringt på og skulle leke med mine barn har ikke rukket opp for å inn. Men, av en eller annen grunn klarer de nå å se rett inn samtidig som de ringer på.


Derfor ble det operasjon frosting!

Kulturmelk er den billigste folien jeg har vært borti ;)


Alt du trenger er kulturmelk og svamp eller ei rulle for å påføre melka på nyvaskede vinduet. Jeg måtte bruke svamp for jeg kommer ikke til med rull i de små ovale vinduene.


Da er det bare å vente til kulturmelka tørker!
Jeg la på to lag og så lot jeg det tørke mellom hvert lag. 

Mange lukter på folien når jeg sier det er kulturmelk.
Lykke til med miljøvennlig folie som bare kan vaskes vekk.


Ku






onsdag 14. januar 2015

Godt nytt år!

Hei alle som har fulgt med denne bloggen! Jeg setter pris på det og skal bli flinkere til å komme med innlegg....
Nå vil jeg vise dere litt av et oppdrag jeg fikk fra Kirka i Buvika der jeg skulle lage adventskrans.

Oppgaven var at den skulle passe på et svart fat de har kransen på og at de skulle slippe å friske på kransen hvert år. Lysene skulle være hvite........


Jeg fant masse hugget hengebjørk kvister til en nabo i samme byggefelt som meg og spurte fint om jeg kunne knabbe litt til en adventskrans :)
Alltid kjekt med å bruke ting i nærheten, kortreist design;-)
Startet så med å tvinne og tvinne, rundt og rundt, og avsluttet med å sikre kransen med ståltråd.

Denne kransen skal man slippe å gjøre noe med de neste årene, kanskje drysse på litt glitter etter noen år.


Limer på gullglitter i forskjellige størrelser for å få litt liv i kransen og ta igjen gulllysekronene i kirka.



Sånn, da ble hele fatet dekket med kransen.
Valgte hvite stjerne dryss fra hvite lys :)

Gullkulene fant jeg på Søstrene Grene.








mandag 29. september 2014

Ute plass, del 4


Her kommer det nesten ferdige produktet fra ute plassen.
Jeg har fått endel spørsmål fra dere som er innom bloggen om hvordan ute plassen blir, men jeg sliter med å vise den frem før den er helt ferdig....




Beiset terrassebordene i en varm gråfarge som heter nordisk tre.



Her har vi plass til en hel storfamilie og har allerede prøvd det og det var kjempekoselig! 
Det er installert terrassevarmere i taket for å nyte det i kalde dager og kvelder..
Jeg skal ha opp noen gardiner etterhvert som får det til å bli lunere når vi setter på varmen.
De er sydd av min kjære svigermor, men ikke hengt opp ennå...

Må si at jeg gleder meg til å nyte den mer neste år og fylle den opp med venner og familie :)





torsdag 5. juni 2014

Resirkulerte bordkort


Da har fruen fått første konfirmant i hus.
Innbydelsene og bordpynten er hjemmelaget.

Må beklage en lang pause på bloggen! :(
Etter påtrykk fra promotøren min på jobb så er det bare å blogge igjen, og jeg skal vise dere litt om selvlaget bordkort.





Jeg hadde juletreet slengende i hagen og hvorfor ikke bruke det til bordkort!!
Gjenbruk er gøy!
Kvistet opp stammen og kappet de i passe tykke skiver.


Malte de i hvit maling blandet med 50 % vann for at man skal se trestrukturen.
Konfirmanten ønsket seg hvit og gullfarget bordpynt så da ble det limt på en gullkrone på kortene og navnene ble skrevet på med gulltusj.

Her er det egentlig bare fantasien som stopper en.

Klem




mandag 3. februar 2014

Frisk farge!!!


Vår nyheter i butikkene frister med friske nye fager.... :)
Oransje er en glemt farge som gjør at du får energi!
Det er vel ikke å forakte i februar!

Fikk så lyst til å dele den fargen med dere etter en bytur...

Ha en fin fin dag!



onsdag 22. januar 2014

Fugler i hus




Hvorfor ikke pynte med litt fugler i huset?
Jeg har en ekspertbretter i huset som bretter alt mora synes er fint :)
Det koster heller ikke så mye å lage ting selv.

Fugler kan pynte litt i vinduet mens det er mørketid.



Fikk dette kortet av svigerinna min...
Hun har vel fått med seg at jeg liker fugler....




Fikk en koselig venninnegave og hva var vel ikke mer passende enn noen fugler.....
Spørs om mannen min begynner å kvitre blant alle fuglene snart?
Nei, nok fugler for denne gang!

Klem





fredag 17. januar 2014

Lilla lykter


Alt blir så TOMT når man rydder bort den koselige Jula...
Fant fram lilla puter men det manglet noe lilla på pyntebrettet..

Fram med restegarnet og vips der var det jo en lilla farge!
Jeg synes lilla passer bra i ventetiden på våren.



Fant noen tomme syltetøygass, det minste er tomatpuré glass.
Da er det bare å hekle i vei på en lys-lykt.
Jeg heklet bare et mønster jeg følte passet glassene :)


Fargene forandrer seg i dagslys.

Ha en finfin helg!




lørdag 11. januar 2014

Nytt år!



Da er julen over og jeg minnes en koselig jul med masse besøk og herlige minner.


Masse kaker og søtt i julen, disse marsipan nissene  blir man litt glad av å se på alle de forskjellige nissene :)
Hver enkelt nissemann med hvert sitt uttrykk, noen rødmer andre svetter, noen har skumle fjes og andre blide...
Vi hadde det iallefall gøy når vi laget disse!


I jula prøvde jeg å lage konglekrans rundt en vanlig hvit krukke.
Litt kongle leting i hagen og ståltråd  så ble det ikke så verst. Et lite tips er å tørke konglene noen dager først så de spretter ut.


Nå skal snop nissen få hvile et år!!




Datteren i huset bretter nye stjerner hvert år!
Dekorativt å henge disse i en trollhassel grein.

Ønsker alle sammen et Godt Nytt År!

Klem






lørdag 30. november 2013

Adventstjerne


Endelig er det tid for å lyse opp hjemmet.
Det er så godt når denne tiden  er kommet og verste mørketiden blir lysere :)

Fant denne advent stjerna og klarte ikke å glemme den, så da ble den med hjem....




Der er en fin lin struktur i stjerna som gir et lunt og varmt lys.
Fin i vinduskarmen ble den også :)

Lykke til med pyntingen dere også!






søndag 11. august 2013

Siste flytting



Et av sommerprosjektene i hagen var å flytte laftehytta.

Nå skal redskapsboden få sin velfortjente plass i hagen etter å ha blitt flyttet 3 ganger!
Den har vært i veien for gravemaskin og husbygging.





Hytta har vært vår lille garasje i 5 år og vært proppfull av byggeting!

Heldigvis er den enkel å flytte med sin lafteteknikk.
Nå her den fått seg en velfortjent ansiktsløftning med nytt tak og maling!





Nå skal den få et roligere liv når garasjen kommer opp:)





Ha en fiiiin dag!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...